Πως το facebook αποφασίζει τι θα διαβάσεις στον τοίχο σου

Πως το facebook αποφασίζει τι θα διαβάσεις στον τοίχο σου

Tη στιγμή που διαβάζετε αυτό το κομμάτι στο Menlo Park, στην Καλιφόρνια, όπου βρίσκονται τα κεντρικά γραφεία του Facebook, μια ομάδα προγραμματιστών υπό την καθοδήγηση του 26χρονου Greg Marra, θεωρούνται ίσως οι πιο επιδραστικοί άνθρωποι στο χώρο της δημοσιογραφίας. Είναι η ομάδα που βελτιώνει καθημερινά τον αλγόριθμο που χτίζει το χρονολόγιό σας με βάση τα ενδιαφέροντά σας, και αποφασίζει λίγο ως πολύ τι θα δείτε, τι θα διαβάσετε και τι θα σας κάνει να γελάσετε από τα εκατομμύρια links που μοιράζονται την ώρα.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που προέκυψαν από την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του Facebook, το 1/5 του πλανήτη, ήτοι 1,35 δισεκατομμύρια κόσμου, είναι πλέον χρήστες του Facebook, ενώ 1,10 δισεκατομμύρια κόσμου σκρολλάρει το timeline του από την οθόνη του smartphone. Το Facebook διαχειρίζεται περίπου το 20% του internet traffic προς τα ειδησεογραφικά site. Οι New York Times, μάλιστα, παραλληλίζουν την σχέση δημοσιογραφίας και Facebook, με τη σχέση που έχει αναπτυχθεί μεταξύ εκδοτικών οίκων και Amazon. Όλοι τη βρίζουν αλλά όλοι θέλουν τα βιβλία τους να βρίσκονται προς πώληση εκεί.

Με άλλα λόγια οι τύχες πολλών site παραγωγής ειδήσεων κρίνονται ολοένα και περισσότερο από τις ‘διαθέσεις’ και τα φίλτρα που έχει θέσει ο Greg και η ομάδα του ώστε να προσδιορίζεται αυτόματα από το Facebook τι είναι ποιοτικό και ‘σχετικό’ περιεχόμενο, με βάση τα γούστα, τα like και τα share του καθενός. Πράγμα που σημαίνει ότι το Facebook εξελίσσεται σε έναν θεμελιώδη παράγοντα που καθορίζει το πως ο κόσμος καταναλώνει τις ειδήσεις και κατ’ επέκταση το online περιεχόμενο, με βάση μια μαθηματική φόρμουλα που προβλέπει και πιθανολογεί τι θα θέλαμε να διαβάσουμε.   Στην πρόσφατη ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων για το Γ’ τρίμηνο, ερωτηθείς σχετικά με το μέλλον της πλατφόρμας και του περιεχομένου, δηλαδή links προς άρθρα, βίντεο, blogs και οτιδήποτε άλλο ορίζεται ως online περιεχόμενο, o Mark Zuckerberg απάντησε ότι το Facebook δίνει προτεραιότητα σε τρεις τομείς: την ειδησεογραφία, το βίντεο και η χρήση του Facebook ως δημόσιο βήμα από προσωπικότητες (celebrities, αθλητές, πολιτικοί) που επιθυμούν να ανακοινώσουν κάτι.

Με βάση αυτό, το Wired, σε πρόσφατο άρθρο του πηγαίνει τη συζήτηση ένα βήμα παρακάτω βλέποντας ένα μέλλον όπου το ειδησεογραφικό και μη περιεχόμενο δεν διαμοιράζεται με links αλλά ποστάρεται απευθείας στην πλατφόρμα. Κάτι που κάνει το Facebook όχι διαμεσολαβητή μεταξύ πομπού και δέκτη, αλλά απευθείας πάροχο του περιεχομένου, υποκαθιστώντας στην ουσία το ίδιο το web και τις ιστοσελίδες. Και εξηγεί αυτή τη λογική με το ίδιο το επιχειρηματικό μοντέλο του Facebook, που μεταφράζει τον χρόνο που ξοδεύει ο καθένας μας εκεί σε χρήμα.   Όσο το Facebook τείνει να ισοφαρίζει την απήχηση του ίδιου του web και να διερευνά νέους τρόπους σερβιρίσματος του περιεχομένου (βλέπε virtual reality και εξαγορά του Oculus Rift για έναν πακτωλό χρημάτων), αλλά και τον ίδιο τον Zuckerberg να δηλώνει ότι «το Facebook θα παραμείνει ακμαίο για πολλές δεκαετίες», το ερώτημα είναι πόσοι από εμάς θα το χρησιμοποιούμε ως μοναδική πηγή για να καταναλώνουμε περιεχόμενο, εκτός από το να ποστάρουμε φωτογραφίες και να συζητάμε για τον καιρό;

Πηγή: lifo.gr

 

2211 Σύνολο 4 Σήμερα



Share :

Leave a Reply