Η ψυχολογία στο design και η επίδραση στο πλήθος

gestalt-law-clossure

Η ψυχολογία στο design και η επίδραση στο πλήθος

Στον σχεδιασμό οποιοδήποτε αντικειμένου είτε πρόκειται για νέο προϊόν, ιστοσελίδας ή έντυπης εργασίας οι ψυχολόγοι έχουν ομαδοποιήσει όλους τους κανόνες σε μια σειρά «νόμων» που ονομάζονται «Gestalt Law«.
Αυτοί οι νόμοι καθορίζουν τον τρόπο που ο εγκέφαλος ξεχωρίζει, ομαδοποιεί ή αδιαφορεί για στοιχεία που πέφτουν στην αντίληψή του.
Οι νόμοι του Gestalt χωρίζονται σε μερικές βασικές κατηγορίες αλλά και σε πολλές υποκατηγορίες.
Αναφορικά οι βασικές κατηγορίες  είναι:

  • Νόμος της ομοιότητας (όμοια αντικείμενα τείνουν να ομαδοποιηθούν)
  • Νόμος της εγγύτητας (Αντικείμενα που μοιράζονται τον ίδιο χώρο τείνουν να ομαδοποιηθούν επίσης)
  • Νόμος Συνέχειας ( Ακόμη και ένα αντικείμενο να είναι ημιτελές ή να κρύβεται πίσω από κάτι άλλο ο εγκέφαλος τείνει να το συμπληρώσει, αυτό ισχύει βέβαια και στο παρακάτω εκπληκτικό παράδειγμα).

Ο νόμος της συνέχειας ή συμπλήρωσης (είναι δύσκολο να μεταφραστεί στα ελληνικά, ο διεθνής όρος είναι Law of Clossure) εφαρμόζεται σε ένα εκπληκτικό παράδειγμα στο παρακάτω video.
Θα παρατηρήσετε ότι ο μουσικός Bobby McFerrin καταφέρνει να απλό τρόπο να εκπαιδεύσει το κοινό του ώστε να συμπληρώσει κινήσεις σε μουσική πεντατονική σκάλα.
Αυτό βασίζεται στην ιδιότητα του ανθρώπινου εγκέφαλου να συμπληρώσει μια ακολουθία νέων κανόνων σε μια δράση.

Χάρης Γρηγορέλης
Graphic Designer

788 Σύνολο 3 Σήμερα



Share :

Leave a Reply